Rynek piwa bezalkoholowego w Polsce

Polacy coraz chętniej sięgają po piwa bezalkoholowe, a ich sprzedaż w Polsce rośnie najszybciej w Europie. Już nie tylko kierowcy i ciężarne wybierają ten napój – popularność piw bezalkoholowych ma związek z modą na zdrowy tryb życia. Dzięki rozwojowi piwowarstwa piwa bezalkoholowe są coraz smaczniejsze. Poznajmy najważniejsze fakty o piwie 0%.

Piwo bezalkoholowe w liczbach
Rynek piwa bezalkoholowego w Polsce rośnie od kilku sezonów. W latach 2016-2018 sprzedaż piw o zawartości od 0% do 0,5% alkoholu zwiększyła się o 119 proc.
W 2018 r. rynek piw bezalkoholowych potroił swoją wartość, przekraczając 600 mln zł rocznej sprzedaży. Dynamika wzrostu tego sektora wyniosła ok. 80 proc. Według badań Nielsen piwa bezalkoholowe stanowią obecnie 3,1 proc. rynku w ujęciu wartościowym.

Kto pije piwo bezalkoholowe
Konsumenci traktują piwo 0% jako napój izotoniczny i gaszący pragnienie, a zawartość alkoholu przestaje być istotna. Piwo bezalkoholowe doceniają osoby aktywne i uprawiające sporty. Ich popularność świadczy też o bardziej odpowiedzialnym podejściu do picia.
Według CBOS 61 proc. konsumentów piwa bezalkoholowego to kobiety w wieku 25-40 lat. Większość z nich sięga po piwa 0% świadomie rezygnując z piw alkoholowych. Panie, które piją piwo bezalkoholowe z konieczności, deklarują, że chętnie pozostaną przy swoim wyborze nawet gdy już będą mogły wrócić do alkoholu. Inaczej jest z mężczyznami – dla nich piwo 0% to ciągle wymuszona alternatywa.
Fani piwa bezalkoholowego najczęściej piją je na spotkaniach z przyjaciółmi w środku tygodnia (38,5 proc.), do posiłków (34,5 proc.) lub w domu dla relaksu (37,4 proc.).

Przyszłość piw bezalkoholowych
Branża piwowarska mówi już głośno o rewolucji 0%. Piwa słabe i bezalkoholowe wypierają z rynku piwa mocne. Bezalkoholowe lagery zdobywają szturmem Europę: np. w Hiszpanii sięga po nie już kilkanaście procent piwoszy.
Podobna zmiana czeka wkrótce Polskę. Eksperci szacują, że piwa 0% za kilka lat zdobędą kilkanaście procent rynku. Oznacza to, że co 10. sprzedana butelka piwa nie będzie zawierała alkoholu.
Modzie na piwo 0% sprzyja technologia. Rosnący postęp w browarnictwie umożliwił uzyskanie piwa bezalkoholowego o smaku i zapachu identycznym, jak w piwach tradycyjnych. 

Źródła danych:

  • Centrum Badania Opinii Społecznej, Modele picia napojów alkoholowych w Polsce, luty 2017, ogólnopolska próba kwotowa 1309 osób 18+
  • Nielsen, Rynek alkoholi w Polsce 2019

Coraz mniej alkoholu w piwie Polacy rozsmakowali się w piwach bezalkoholowych 0%.

Polski rynek piw 0% rośnie najszybciej w Europie
Kategoria piw 0% przekroczyła 600 mln zł rocznej sprzedaży
Dynamika wzrostu sprzedaży
W perspektywie kilku lat piwa 0% mogą stanowić kilkanaście procent rynku
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Powiązane artykuły:

Szklanka piwa udekorowana chmielem
Piwo 0%

Skład piwa bezalkoholowego

Skład i wartość energetyczna piwa Piwo składa się z wody, słodu oraz chmielu. Do jego produkcji używa się również drożdży piwowarskich. Niektórzy producenci na etykietach piw podają więcej detali: precyzują np. jakiego rodzaju słodu lub chmielu użyli w procesie

Czytaj więcej »
Rodzina
Piwo 0%

Zasady sprzedaży

Kto może kupić piwo bezalkoholowe Piwo bezalkoholowe zgodnie z polskim prawem może kupić każdy. Nie każdy jednak powinien. Producenci piw rekomendują, żeby nie sprzedawać piw bezalkoholowych i niskoalkoholowych osobom niepełnoletnim. Według Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi nie można

Czytaj więcej »
Piwo i miłe spędzanie czasu w towarzystwie
Piwo 0%

Wartość odżywcza piwa bezalkoholowego

Wartość odżywcza piwa bezalkoholowego Piwo bezalkoholowe ma mniej kalorii niż piwo z alkoholem. Dodatkowo zawiera witaminy z grupy B, mikroelementy i polifenole. Piwo bezalkoholowe może też mieć właściwości izotoniczne. Piwo bezalkoholowe to dobra alternatywa dla osób

Czytaj więcej »
Podsumowanie
Rynek piwa bezalkoholowego w Polsce
Nazwa artykułu
Rynek piwa bezalkoholowego w Polsce
Opis
Polacy coraz chętniej sięgają po piwa bezalkoholowe, a ich sprzedaż w Polsce rośnie najszybciej w Europie. Już nie tylko kierowcy i ciężarne wybierają ten napój – popularność piw bezalkoholowych ma związek z modą na zdrowy tryb życia.