Działania Związku Browary Polskie na rzecz zmiany społecznego podejścia do prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu oraz zmniejszenia liczby nietrzeźwych kierowców zostały zapoczątkowane w 2006 roku, wraz z podpisaniem Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
W ramach propagowania trzeźwości za kierownicą branża piwowarska zrealizowała wiele programów edukacyjnych, mających na celu m.in. promowanie idei trzeźwego kierowcy wśród imprezowiczów (akcja „Prowadzący – niepijący” prowadzona w latach 2006-2008, internetowa społeczność „Klub DRIvera”), czy zachęcanie do naklejenia znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” na tylnej szybie samochodu.
W ogólnopolską dystrybucję naklejek zaangażowało się ponad 50 organizacji i instytucji. Inicjatywę wsparły instytucje państwowe, samorządy, parlamentarzyści zajmujący się tematyką bezpieczeństwa drogowego, organizacje pozarządowe, media, stacje paliw, firmy i organizacje związane z motoryzacją. Od początku kampanii rozdano 3,2 mln naklejek.