Eksport piwa w Polsce

Polski rynek piwa jest dojrzały i nasycony, co sprawia, że eksport staje się coraz istotniejszy dla producentów tego napoju. W 2018 r. Polska wyeksportowała około 3,8 mln hl piwa. W ciągu ostatnich dwóch lat marki rodzimych piw stały się znane konsumentom nawet z tak odległych krajów, jak Chile, Korea Południowa czy Chiny.

Roczny eksport piwa

Polska w pierwszej eksportowej lidze
Z 42,6 mln hl piwa wyprodukowanych w 2018 r. w Polsce aż 3,8 mln h zostało wysłane za granicę. Oznacza to, że co 8. piwo z naszego kraju trafiło do piwoszy w Europie i poza jej granicami. Taki wynik zapewnia Polsce stałe miejsce w czołówce państw europejskich z długimi tradycjami piwowarstwa, sprzedającymi znaczącą część produkowanego u siebie piwa za granicą. Pod tym względem na starym kontynencie jesteśmy na szóstym miejscu, tuż za Belgią (1,6 mld hl), Niemcami (1,57 mld hl), Holandią (1,4 mld hl), Wielką Brytanią (5,2 mln hl) i Czechami (5,1 mln hl). W porównaniu z wynikami za 2017 rok Polska znalazła się o dwa miejsca wyżej, wyprzedzając m.in. Irlandię. To pokazuje, że wartość eksportu krajowego piwa stale rośnie. 

Wszędzie tam, gdzie lubią polskie piwo
Głównym kierunkiem eksportu polskiego piwa są kraje Unii. Blisko trzy czwarte złocistego trunku wysyłanego na eksport z Polski trafia właśnie tam. Ale polska branża piwowarska nabiera coraz większego znaczenia w handlu zagranicznym z krajami spoza strefy UE. Ustalona reputacja polskiego piwa wśród smakoszy ze Stanów Zjednoczonych i Kanady sprawia, że te kraje od lat są ważnymi rynkami dla krajowych producentów. W 2017 roku polskie piwo podbiło kolejne rynki. W Azji dotarło do piwoszy z Korei Południowej i Chin, a w Ameryce Południowej i Środkowej – do mieszkańców Chile i Meksyku. Najbardziej wierni polskiemu piwu, zdobywcy bieguna południowego, nie muszą zabierać ze sobą ulubionego napoju. Okazuje się bowiem, że pewien odsetek chmielwego napoju z Polski jest wysyłany również na Antarktydę.

Piwa z Polski warzone z dumą
Smak polskiego piwa mogą dzisiaj z łatwością poznać konsumenci z ponad 80 krajów świata. Aby dodatkowo wzmocnić eksport piwa z Polski, w 2018 roku uruchomiono inicjatywę „Proudly made in Poland”. To specjalny znak umieszczany na opakowaniach piw wysyłanych za granicę. Według pomysłodawców, Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie oraz Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, ma on wspierać rodzime marki i budować wizerunek Polski jako kraju pochodzenia produktów spożywczych najwyższej jakości oraz wiarygodnego i wartościowego partnera handlowego.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Powiązane artykuły:

Barmanka nalewa piwo
Branża

Kluczowe liczby

Znaczenie branży piwowarskiej dla polskiej gospodarki Polska branża piwowarska stanowi istotne ogniwo gospodarki narodowej. Wartość dodana wytworzonaw gospodarce Wpływy z podatków i opłat od branży, w tym 4,2 mld zł z VAT w handlu detalicznym, 3,4 mld zł z akcyzy

Czytaj więcej »
Mapka browarów w Polsce
Branża

Mapa Browarów

Mapa Browarów W kraju działa ponad 300 małych, średnich i dużych browarów. Na mapie przedstawiono browary zrzeszone w:Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego-Browary Polskie i Stowarzyszeniu Regionalnych Browarów Polskich Share on facebook Share on twitter Share on linkedin

Czytaj więcej »
Sprawdzanie jakości piwa
Branża

Inwestycje

Inwestycje poczynione w polskim browarnictwie Polska, będąc drugim producentem piwa w Unii Europejskiej z ponad trzystoma działającymi browarami, ma silną pozycję na mapie piwnych krajów Europy. Pod względem innowacyjności polski sektor piwowarski należy dziś do najnowocześniejszych na świecie, jednocześnie

Czytaj więcej »
Podsumowanie
Eksport piwa w Polsce
Nazwa artykułu
Eksport piwa w Polsce
Opis
W 2018 r. Polska wyeksportowała około 3,8 mln hl piwa. W ciągu ostatnich dwóch lat marki rodzimych piw stały się znane konsumentom nawet z tak odległych krajów, jak Chile, Korea Południowa czy Chiny.